A coaching egy olyan folyamat, ahol a coach segíti ügyfelét a számára fontos célok megfogalmazásában, illetve elérésében. Általában 8-10 alkalmas, megoldás- és eredmény-orientált ülésből áll. Mit tud adni a coaching a vezetőknek?

A vezetés egy szakma. Lehet benne tehetségesnek lenni, de jó vezetővé akkor válik valaki, ha tudatosan működik ebben a szerepben. Érti, mi szól róla, hogyan hat a viselkedésével, kommunikációjával, és tudatosan gyakorol hatást a környezetére. Mindezt olyan környezetben, ahol a vezetői magányosság tipikus: a vezető sokszor nem oszthatja meg dilemmáit, kétségeit a környezetével. Mik a legtipikusabb vezetői helyzetek, elakadások?

  • Szakemberből vezető. Szakemberből lett kiemelve a vezető. Ehhez elvárásokat kap, támogatást nem
  • Előléptetés. A vezető szintet lépett (előléptetés, felelősségi kör bővítése, stb.), de az új helyzetben is a régi módon akar működni – úgy pedig kicsi az esély a sikerre. (Ehhez külön ajánlom Marshall Goldsmith könyvét: „Ami eddig működött, az nem visz tovább”).
  • Első 100 nap. A vezetőt kívülről hozzák be a szervezetbe. Még csak most lépett be az irodájába, de nagyon várták, mindenki egyből várja, hogy dönt, vezet, képvisel. Az első 100 nap létfontosságú.
  • Mindennapos vezetői kihívások. A vezetői feladatokat nem könnyű profin „üzemeltetni”. Delegálás, motiválás, döntéshozás, csapat képviselete, teljesítményértékelés, stratégia- és jövőképalkotás, változási helyzetek kezelése, karriermenedzsment, leépítés… és közben meetingek, e-mailek, és egyéb időrablók.
  • Vezetői brandépítés és hatásgyakorlás. Régi, de ma is aktuális igazság, hogy „nem elég megtojni a tojást, kotkodálni is tudni kell hozzá”. Mennyire tudod (jól) képviselni a magad és a csapatod eredményeit? Mennyire érted a körülötted lévő döntéshozók szempontjait? Mennyire tudsz olyan hatást gyakorolni a környezetedre, amilyet szeretnél?
  • Változásmenedzsment. A vezetőknek kiemelkedő szerepük van a változási folyamatok kialakításában és kezelésében. A vezető hozzáállása és változáskezelése támogathatja csapatának a minél könnyebb átállást az új helyzetre, működésre, de meg is nehezítheti azt.
  • Készség coaching. Valamilyen készségfejlesztés áll a coaching fókuszában (prezentáció, időmenedzsment, stb.)

A fő témák, felszíni történések mögött sokszor más okok is meghúzódnak. Az ülések során ezért nem csak a témán, hanem a vezető működésén, illetve a köztünk lévő kapcsolaton is dolgozunk. A folyamat végére így a konkrét helyzetek megoldásán túl egy jobb minőségű vezetői működést, a témán túlmutató tanulást, és tudatosabb helyzetkezelést is kapunk.

Több mint tíz éve foglalkozom egyének és szervezetek fejlesztésével. A Lemma coaching rendszerszemléletű és megoldásorientált coach képzését, a Magyar Pszichológiai Társaság brief coach módszertani képzését, és a Gestalt Coaching Center Action Learning Team Coach képzését végeztem el. A Magyarországi Coach-szervezetek Szövetsége által minősített coach vagyok. A coaching mellett fókuszolással és testtudatos módszerekkel is dolgozom. Minősített GPOP, Hogan és SHL visszajelző vagyok.

 

Nem volt számomra teljesen ismeretlen a coaching fogalma, mielőtt Krisztával dolgozni kezdtem, már előtte is tapasztaltam ennek a módszernek a hatékonyságát és előnyeit. A szervezetbe érkezett új vezetőként Kriszta segített megbirkózni a kezdeti nehézségekkel, támogatta a beilleszkedési folyamatot, és segített konfliktusos helyzetek kezelésében. Kriszta minden alkalommal olyan beszélgetést kezdeményezett, aminek köszönhetően önmagam jöhettem rá az evidens válaszra. A beszélgetések során számomra nagyon hasznos volt, hogy Kriszta más szemszögből nézi a dolgokat, és olyan kérdéseket tesz fel, amiket lehet, hogy soha nem tennék fel magamnak, így gondolkodásra késztetett minden egyes beszélgetésünk. Az általa hozott feladatok és eszközök mindig segítették a fejlődésemet.

 

A foglalkozások alkalmával Krisztának sikerült bizalmas, bensőséges hangulatot teremtenie, empátiával, tapintattal, nyitottsággal érzett rá, hogy merre kell terelni a folyamat menetét, hogy az a leghatékonyabb legyen a probléma megoldása szempontjából. Saját tapasztalatom alapján teljes bizalommal ajánlom őt.

Rados Lilla, Capex menedzsment központ vezetője, Magyar Telekom Nyrt.

 

 

Kriszta pontos, felkészült, nyitott szakember. Személyes kisugárzásának, őszinteségének köszönhetően a közös munka rendkívül oldott hangulatban zajlott, ennek köszönhetően nem okozott problémát megnyílni. Így könnyen meg tudtuk határozni, hogy melyek azok a területek, amelyekkel valóban foglalkozni érdemes és természetesen a munka is sokkal hatékonyabbá vált, amit Kriszta számtalan eszközzel, módszerrel tett színesebbé. Nagyon szerettem az együtt töltött órákat, igazán nagyszerű élmény volt számomra vele, általa fejlődni. Alig várom a folytatást!

Dr. Németh MáriaVezető Jogtanácsos, TESCO-GLOBAL Zrt.

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Ha szeretne díjmentesen, kötelezettségek nélkül beszélgetni arról, milyen helyzetben van a cége és milyen célokat szeretne elérni, keressen bátran!

http://s6.tarhely.com/~medgyesi/wp-content/uploads/2017/01/vezetői-coaching.jpg
http://s6.tarhely.com/~medgyesi/wp-content/uploads/2017/01/life-coaching.jpg
http://s6.tarhely.com/~medgyesi/wp-content/uploads/2017/01/szervezetfejlesztés-megoldás-orintált-coaching.jpg
http://s6.tarhely.com/~medgyesi/wp-content/uploads/2017/01/megoldás-orientált-coaching-módszerek-e1485711132652.jpg
http://s6.tarhely.com/~medgyesi/wp-content/uploads/2017/01/megoldás-orientált-coaching-módszer.jpg
http://s6.tarhely.com/~medgyesi/wp-content/uploads/2017/01/team-coaching.jpg

Mire jó a coaching?

Rólam

Vezetői és projekt coaching, life coaching, tréneri és szervezetfejlesztői munkám során ügyfeleimet abban szeretném támogatni, hogy elérjék egyéni és szervezeti céljaikat, és a rájuk váró kihívásokra új/jobb megoldásokat találjanak. Változzanak, biztonságosan.

 

Mentés